Strona główna  →  Zdrowa żywność  →  Fit naleśniki owsiane | proste, szybkie i dietetyczne

Fit naleśniki owsiane | proste, szybkie i dietetyczne

Witajcie, kochani! Dzisiaj mam dla Was kolejne, pyszne i zdrowe przepisy- słodkie fit naleśniki owsiane; świetny pomysł na jesienny deser, kolację na słodko i oczywiście na śniadanie.

Ciepłe i rumiane, pachnące naleśniki na pewno wszystkim zasmakują, do tego są bardziej zdrowe od tych tradycyjnych, ciężkich, jakie pamiętamy z domowej kuchni. Naleśniki owsiane niemal nie zwierają tłuszczu, za to dostarczają nam dużo błonnika, białka i witamin, tak potrzebnych o tej porze roku. Są ciepłe, miękkie i przepyszne! A przy tym takie proste i szybkie do przygotowania. Można je podawać z każdymi słodkimi dodatkami, a nawet na słono, dzięki czemu za każdym razem osiągniemy inny smak, a naleśniki się nigdy nie zmarnują. Mąkę owsianą jest bardzo łatwo i tanio zrobić w zaciszu domowej kuchni. Jeśli chcecie się przekonać, jak smakują takie pyszności, zapraszam do przepisu.

Fit naleśniki owsiane

Przepis na fit naleśniki owsiane

Składniki na ciasto:

  • 50 g płatków owsianych
  • 1 jajko
  • 100 ml mleka roślinnego
  • dodatki- słodkie lub słone
  • olej do smażenia

Wykonanie:

Potrzebny czas: 20 min..

fit naleśniki owsiane

  1. Przygotowanie mąki owsianej

    Do miksera wsyp płatki owsiane i zmiel je na mąkę- najdrobniej, jak się da. Można je potem przesiać przez sitko, ale ja pomijam ten etap.

  2. Mieszanie składników

    Mąkę wrzuć do miski, dodaj jajko i mleko. Zmiksuj na gładką pastę bez grudek. Powinna być dość lejąca.

  3. Smażenie naleśników

    Dobrze rozgrzej patelnię, wlej olej. Wylej porcję ciasta i smaż ok. 2 minuty z każdej strony do chrupkości.

  4. Gotowe!

    Tak przygotowane naleśniki muszą wystygnąć kilka sekund, a następnie przekładamy je wybranymi dodatkami.

Fit naleśniki owsiane

Podobne: Naleśniki budyniowe: pyszne i zdrowe fit śniadanie

Fit naleśniki owsiane- z czego zrobić nadzienie?

Nadzienie z białego serka:
Pół kostki białego, chudego sera (lub w wersji wegańskiej-tofu) rozdrobnić widelcem, dodać łyżkę jogurtu (mleka roślinnego), cukier waniliowy, namoczone wcześniej rodzynki i łyżeczkę miodu.

Nadzienie waniliowo- waniliowe
Jogurt grecki lub typu skyr mieszamy z masłem migdałowym, miodem i wanilią, przekładamy naleśniki. Na wierzchu posypujemy podprażonymi płatkami migdałów.

Nadzienie owocowe
Naleśniczki smarujemy dowolnym dżemem, np, malinowym, morelowym, przekładamy plasterkami świeżych owoców i zwijamy w rulonik.

Nadzienie czekoladowo-daktylowe
Naleśniki możemy też przełożyć masą z daktyli, zblendowanych z gorzkim kakao lub czekoladą. Pasują do nich plastry bananów.

Nadzienie orzechowe
Robimy diy domowe masło z dowolnych orzechów lub smarujemy kupnym (o zdrowym składzie, bez zbędnych dodatków). Na wierzchu posypujemy podprażonymi z miodem orzeszkami.

Nadzienie z warzyw:
Mrożonkę chińską przesmażyć na patelni, dodać sos sojowy i pokruszone tofu, grzybki mun oraz prażone orzeszki, przyprawić.

Skusicie się na takie ciepłe śniadanie? Smacznego! 

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5 / 5. Liczba ocen: 133

Jeszcze nikt nie ocenił! Bądź pierwsza/y!

3 komentarze do “Fit naleśniki owsiane | proste, szybkie i dietetyczne”

  1. Jakoś zawsze mi się wydawało, że zrobienie mąki owsianej to więcej roboty, a w sklepie zawsze droga. 😮 Jakiej mocy masz blender? Mam taki wieloczęściowy od Brauna, ciekawe, czy się nada. <3 Naleśniki wyglądają przepysznie!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *