Naleśniki budyniowe: pyszne i zdrowe fit śniadanie

Witajcie, kochani! Dzisiaj mam dla Was coś pysznego- słodkie naleśniki budyniowe; świetny pomysł na zimowe śniadanie.

Ciepłe i rumiane, pachnące naleśniki na pewno wszystkim zasmakują, do tego są bardziej zdrowe od tych tradycyjnych, ciężkich, jakie pamiętamy z domowej kuchni. Naleśniki budyniowe niemal nie zwierają tłuszczu, za to dostarczają nam dużo białka i witamin, tak potrzebnych o tej porze roku. Jeśli chcecie się przekonać, jak smakują takie placuszki, zapraszam do przepisu.

Przepis na naleśniki budyniowe fit

Składniki na ciasto (1 osoba)

  • 2 jajka
  • 2 łyżki budyniu bez cukru, najlepiej typu: wanilia, śmietanka
  • łyżeczka erytrolu lub miodu/słodu/syropu

Wykonanie:

Przygotuj składniki. Do miski wbij jajka, dodaj budyń i słodzisze i dokładnie wymieszaj. Jeśli robisz dla więcej niż jednej osoby, pomnóż ilość składników. łatwiej też mieszać ciasto blenderem.

Naleśniki budyniowe

Rozgrzej patelnię i usmaż dwa cienkie lub jedne grubszy naleśnik. Ja smażę je na teflonowej patelni bez tłuszczu. Robią się szybciej, niż te tradycje, wiec trzeba uważać, aby ich nie przypalić. Następnie przygotuj nadzienie.

Można je zrobić ze składników, które masz w domu lub na jakie akurat masz ochotę, np. mogą to być owoce lub zwykły dżem.

Nadzienie do naleśników: z czego zrobić?

Nadzienie z białego serka:
Pół kostki białego, chudego sera (lub w wersji wegańskiej-tofu) rozdrobnić widelcem, dodać łyżkę jogurtu (mleka roślinnego), cukier waniliowy, namoczone wcześniej rodzynki i łyżeczkę miodu.

Nadzienie waniliowo- waniliowe
Jogurt grecki lub typu skyr mieszamy z masłem migdałowym, miodem i wanilią, przekładamy naleśniki. Na wierzchu posypujemy podprażonymi płatkami migdałów.

Nadzienie owocowe
Naleśniczki smarujemy dowolnym dżemem, np, malinowym, morelowym, przekładamy plasterkami świeżych owoców i zwijamy w rulonik.

Nadzienie czekoladowo-daktylowe
Naleśniki możemy też przełożyć masą z daktyli, zblendowanych z gorzkim kakao lub czekoladą. Pasują do nich plastry bananów.

Nadzienie orzechowe
Robimy diy domowe masło z dowolnych orzechów lub smarujemy kupnym (o zdrowym składzie, bez zbędnych dodatków). Na wierzchu posypujemy podprażonymi z miodem orzeszkami.

Podobne: Zdrowe i smaczne fit pancakes, czy to możliwe?

Skusicie się na takie ciepłe śniadanie? Smacznego! 

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5 / 5. Liczba ocen: 24

Jeszcze nikt nie ocenił! Bądź pierwsza/y!

Asia
Liczba artykułów: 177
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Powiązane artykuły

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Wróć na początek