solevita, Solevita, smoothie i napoje owocowe z Lidla, Jak naturalnie, Jak naturalnie

Domowy majonez, pełny zdrowych tłuszczy (fit, keto, lchf)

Witajcie, kochani! Dzisiaj mam dla was przepis na pyszny, domowy majonez. Na pewno będzie smaczniejszy i zdrowszy niż sklepowe produkty, oparte na rafinowanych olejach rzepakowych czy sojowych i z dodatkiem cukru. Prawie nastała już wiosna, zbliżają się Święta Wielkanocne i zaczynam się zastanawiać, co dobrego przygotować na ten czas do zjedzenia. Taki domowy majonez możecie jednak robić sobie na co dzień, jest pyszny z jajkami i do kanapek czy sałatek. Ostatnio zaczęłam dietę ketogeniczną i taki sos w keto bardzo się przydaje. Zwłaszcza, że od lat już żadnego nie jadłam i miałam smaka- ach ten strach przed tłuszczami, który wpajają nam media i dietetycy! Majonez na oliwie i żółtkach jest zdrowy, jeśli oczywiście używamy go z umiarem. Do tego jest tani i nie psuje się szybko. Mój stoi w lodówce już tydzień i nie widać śladów zepsucia. Robi się go szybko i łatwo, więc bardzo polecam i na pewno już nie kupię żadnego sklepowego, chemicznego i niezdrowego sosu. No chyba, że wejdą na nasz rynek te zdrowe, na oleju z awokado…

solevita, Solevita, smoothie i napoje owocowe z Lidla, Jak naturalnie, Jak naturalnie

Przepis na domowy majonez

Składniki:

  • 1 całe jajko i 2 żółtka
  • 1 łyżka *musztardy
  • 1 łyżeczka octu jabłkowego lub soku z cytryny
  • 350 ml oliwy z oliwek/oleju z awokado
  • 1/3 łyżeczki soli
  • szczypta pieprzu i ew. kurkumy

(*w keto wersji znalazłam tylko jedną musztardę bez cukru: dijon)

Wykonanie:

Uwaga: Wszystkie składniki powinny mieć tę samą temperaturę, pokojową. Na godzinę, dwie przed wykonywaniem przepisu wyjmij składniki z lodówki. Jest to najczęstszy błąd przy wykonywaniu tego sosu, który sprawia, że domowy majonez się warzy.

solevita, Solevita, smoothie i napoje owocowe z Lidla, Jak naturalnie, Jak naturalnie

Przygotuj blender lub inny procesor do mieszania składników. Jajka i żółtka wboj do szklanki i przelej do miski, dodaj musztardę i miksuj na niskich obrotach, powoli je zwiększając. Dodaj sól, pieprz oraz ocet. Na końcu dodajemy oliwę. Oliwę wlewaj do miski malutkim strumieniem, można tez kroplami. Zrób test gęstości i smaku, dodaj przypraw, a jeśli masa jest zbyt rzadka, dodaj więcej oliwy. Gdy sos będzie gotowy, przełóż domowy majonez do wyparzonego słoika. Przechowuj kilka dni w lodówce.

Uwagi: Weż pod uwagę, że domowy majonez na oliwie z oliwek ma inny, nieco mocniejszy smak niż kupowane sosy. Jest też innego koloru- żółty lub zielonkawy i jest rzadszy, bo nie zawiera sztucznych substancji zagęszczających. Jeśli bardzo ci to przeszkadza, możesz dodać gumę guar lub olej kokosowy do zagęszczenia sosu.

Podobne: Pizza z mąki kokosowej | fit, keto, low carb, gluten free


Majonez na bazie oleju awokado jest najdroższy w zrobieniu, ale jest zdecydowanie moim faworytem-zielony i pyszny, zupełnie inny smak niż sklepowe „glutki”!

Skusicie się na taki pyszny majonez? Smacznego! 


solevita, Solevita, smoothie i napoje owocowe z Lidla, Jak naturalnie, Jak naturalnie
Liczba artykułów: 150

Dodaj komentarz

solevita, Solevita, smoothie i napoje owocowe z Lidla, Jak naturalnie, Jak naturalnie

Powiązane artykuły

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Wróć na początek
solevita, Solevita, smoothie i napoje owocowe z Lidla, Jak naturalnie, Jak naturalnie