Przejdź do treści
Strona główna  →  Zdrowa żywność  →  Domowy majonez, pełny zdrowych tłuszczy (fit, keto, lchf)

Domowy majonez, pełny zdrowych tłuszczy (fit, keto, lchf)

Witajcie, kochani! Dzisiaj mam dla was przepis na pyszny, domowy majonez. Na pewno będzie smaczniejszy i zdrowszy niż sklepowe produkty, oparte na rafinowanych olejach rzepakowych czy sojowych i z dodatkiem białego cukru.

Prawie nastała już wiosna, zbliżają się Święta Wielkanocne i zaczynam się zastanawiać, co dobrego przygotować na ten czas do zjedzenia. Taki domowy majonez możecie jednak robić sobie na co dzień, jest pyszny z jajkami i do kanapek czy sałatek. Ostatnio zaczęłam dietę ketogeniczną i taki sos w keto bardzo się przydaje. Zwłaszcza, że od lat już żadnego nie jadłam i miałam smaka- ach ten strach przed tłuszczami, który wpajają nam media i dietetycy! Majonez na oliwie i żółtkach jest zdrowy, jeśli oczywiście używamy go z umiarem. Do tego jest tani i nie psuje się szybko. Mój stoi w lodówce już tydzień i nie widać śladów zepsucia. Robi się go szybko i łatwo, więc bardzo polecam i na pewno już nie kupię żadnego sklepowego, chemicznego i niezdrowego sosu. No chyba, że wejdą na nasz rynek te zdrowe, na oleju z awokado…Zapraszam do mojego przepisu na majonez domowy ketologiczny!

domowy majonez keto mayo
Przepis na domowy majonez

Przepis na domowy majonez (keto)

Składniki:

  • 1 całe jajko i 2 żółtka
  • 1 łyżka *musztardy
  • 1 łyżeczka octu jabłkowego lub soku z cytryny
  • 350 ml oliwy z oliwek/oleju, oleju z awokado
  • 1/3 łyżeczki soli
  • szczypta pieprzu i ew. kurkumy

(*w keto wersji znalazłam tylko jedną musztardę bez cukru: dijon)

Wykonanie:

Uwaga: Wszystkie składniki powinny mieć tę samą temperaturę, pokojową. Na godzinę, dwie przed wykonywaniem przepisu wyjmij składniki z lodówki. Jest to najczęstszy błąd przy wykonywaniu tego sosu, który sprawia, że domowy majonez się warzy.

Potrzebny czas: 20 min..

Przepis na domowy majonez (fit, keto, lchf)

  1. Przygotowanie składników.

    Przygotuj blender lub inny procesor do mieszania składników. Odmierz olej. Jajka i żółtka wbij do szklanki i przelej do miski, dodaj musztardę.

  2. Mieszanie.

    Najpierw blendujemy przez kilka minut na niskich obrotach jajka z musztardą, powoli je zwiększając. Dodaj sól, pieprz oraz ocet i przyprawy i ponownie miksuj.

  3. Czas na olej/oliwę.

    Na końcu dodajemy oliwę. Wlewamy do miski malutkim strumieniem, stopniowo, można tez kroplami, dalej blendując masę na niskich obrotach. Gdy majonez zacznie gęstnieć, wciąz mieszmy przez koljene kilka minut.

  4. Przyprawianie.

    Zrób test gęstości i smaku, dodaj przypraw, a jeśli masa jest zbyt rzadka, dodaj więcej oliwy. Gdy sos będzie gotowy, przełóż domowy majonez do wyparzonego słoika. Przechowuj do kilku dni w lodówce.

Domowy majonez, pełny zdrowych tłuszczy (fit, keto, lchf)
Domowy majonez, pełny zdrowych tłuszczy (fit, keto, lchf)

Podobne: Pizza z mąki kokosowej | fit, keto, low carb, gluten free

Uwagi: Weż pod uwagę, że domowy majonez na oliwie z oliwek ma inny, nieco mocniejszy smak niż kupowane sosy. Jest też innego koloru- żółty lub zielonkawy i jest rzadszy, bo nie zawiera sztucznych substancji zagęszczających. Jeśli bardzo ci to przeszkadza, możesz dodać gumę guar lub olej kokosowy do zagęszczenia sosu.
Majonez na bazie oleju awokado jest najdroższy w zrobieniu, ale jest zdecydowanie moim faworytem-zielony i pyszny, zupełnie inny smak niż sklepowe “glutki”!

Skusicie się na taki pyszny majonez? Smacznego! 


Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5 / 5. Liczba ocen: 191

Jeszcze nikt nie ocenił! Bądź pierwsza/y!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.