Lody proteinowe fit| z wanilią, gruszką i bananem

Hej, kochani! Dzisiaj mam dla was kolejny przepis na pyszne, zdrowe słodkości: lody proteinowe z gruszką, bananem i wanilią.

Smakowite i zdrowe domowe lody wcale nie są trudne do zrobienia. Wystarczy mieć sezonowe owoce i bazę, dzięki której masa nabierze gęstości. W tym przepisie, tak jak w poprzednim również wykorzystuję banany, które są łatwo dostępne i niedrogie, a dostarczają nam dużo potasu i dobrych węglowodanów. Dodatek niezbędnych nam protein zapewnia odżywka białkowa oraz jogurt. Do masy można dodać też zmielone, namoczone orzechy, ananas zamiast banana i inne zdrowe dodatki, na jakie mamy ochotę.

Lody zawsze wychodzą, są pyszne, kremowe i rozpuszczają się jak prawdziwe: do tego bez śmietany, bez cukru, jajek, właściwie składają się tylko z owoców. Są idealnym deserem dla każdego, nie tylko na diecie. Zapraszam do mojego przepisu!

Lody proteinowe
Lody proteinowe

Lody proteinowe z wanilią, gruszką i bananem

Składniki:

  • 1 mrożony banan, pocięty na kawałki
  • 1 gruszka zamrożona
  • miarka odżywki białkowej o smaku waniliowym*
  • ksylitol, erytrol lub inne słodzidło – łyżeczka
  • ekstrakt waniliowy -kilka kropel
  • jogurt białkowy o smaku waniliowym** – połowa na porcję

* jeśli nie mamy odżywki waniliowej, dodajemy zwykłą i więcej ekstraktu z wanilii
** możemy użyć greckiego lub zwykłego znów dodając więcej wanilii i odżywki białkowej (nie używamy mleka bo będzie zbyt rzadkie)

Lody proteinowe fit
Lody proteinowe fit

Sposób przygotowania:

Są dwie metody robienia takich domowych, pysznych lodów proteinowych.

  1. Banana i gruszkę tniemy na kawałki i i wsadzamy do zamrażarki.

    Mrozimy co najmniej godzinę przed robieniem lodów. Wtedy lody po zmiksowaniu można od razu podawać na stół, są w odpowiedniej konsystencji do spożycia.

  2. Owoce miksujemy z mrożeniem lub bez mrożenia z resztą składników.

    Zaczynamy od jogurtu, następnie do kremowej już masy dodajemy suche składniki. Lody proteinowe trzeba jeszcze mrozić, co najmniej 2 godziny, ale nie za długo, bo będą twarde jak lód.

Lody proteinowe fit
Lody proteinowe


Te pyszne lody należy szybko podać, bo się rozmrożą, więc warto robić od razu przed podaniem na stół. Oczywiście masę lub resztki lodów można ponownie zamrozić i podać później.

Możemy je polać roztopiona czekoladą, ozdobić zmielonymi migdałami i świeżymi owocami bądź syropem.

Uwagi

Przepis na lody można oczywiście użyć w każdej diecie, zmieniając lekko odpowiednie składniki. W diecie wegańskiej odżywkę zastępujemy białkiem roślinnym, a jogurt -sojowym jogurtem lub napojem roślinnym. W diecie keto używamy śmietanki a w diecie bardzo fit- jogurtu beztłuszczowego i syropu bez kalorii.

Składniki na lody
Składniki na lody

Jeśli nie macie odzywki białkowej, można ja pominąć, a dodać więcej proteinowego jogurtu. Na szczęście je zawsze można dostać w każdym supermarkecie, do tego są bezcukrowe.

Podobne: Smakowite lody z bananem i borówkami

Składniki na lody
Składniki na lody

Warto zawsze trzymać w zamrażarce zamrożone banany, wtedy szybko możemy zrobić sobie taki smakowity, białkowy, niskotłuszczowy i zdrowy deser.

Skusicie się na lody proteinowe? Smacznego!

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5 / 5. Liczba ocen: 2

Jeszcze nikt nie ocenił! Bądź pierwsza/y!

Asia
Liczba artykułów: 162
guest
1 Komentarz
Inline Feedbacks
View all comments

Powiązane artykuły

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Wróć na początek