Strona główna  →  Zdrowa żywność  →  Smoothie jesienne na odporność i dobry nastrój | mocno owocowe

Smoothie jesienne na odporność i dobry nastrój | mocno owocowe

Witajcie, kochani! Dzisiaj chciałam podzielić się z Wami przepisem na jeden z moich ulubionych smoothie. Pomysł na niego przyszedł mi dziś rano, gdy zrywałam owoce z działki i nie wiedziałam, co pysznego jeszcze można zrobić z kilku jabłek i rabarbaru. Koktajl, który dla nas przygotowałam zatem to pyszny, soczysto owocowy shake białkowy o smaku pierwszych, jesiennych owoców: winogron, śliwek i jabłek, a także zdrowego jarmużu i rabarbaru.

Dlaczego jest taki zdrowy? Bo jest gęsty, bardzo sycący i dostarcza sporej ilości różnorodnego białka. Dzięki obecności siemienia lnianego i oleju z dyni zawiera także małą porcję węglowodanów, zdrowych tłuszczy i witamin z gruby B. Dlatego można takim szybkim napojem zastąpić sobie śniadanie, kolację a nawet traktować go posiłek potreningowy, co właśnie często robię. Używam go także w mojej diecie koktajlowej, gdzie wszystkie posiłki dnia zastępuje się podobnymi, owocowo- warzywno- białkowymi koktajlami. Bardzo lubię go także robić sobie na co dzień, jako smakowity deser. Zastępuje mi “coś słodkiego” do popołudniowej kawy, a przez to, że jest taki zdrowy, nie mam żadnych wyrzutów sumienia po spożyciu takiej pyszności. Macie ochotę na taki owocowy koktajl? Zapraszam do mojego szybkiego przepisu!

Smoothie jesienne na odporność i dobry nastrój | mocno owocowe
Smoothie jesienne na odporność i dobry nastrój | mocno owocowe

Przepis na Smoothie jesienne na odporność i dobry nastrój

Składniki:

  • garść winogron, borówek lub jesiennych malin
  • 2 śliwki
  • duże jabłko
  • gałązka rabarbaru
  • 2 listki jarmużu lub szpinaku
  • jogurt- małe opakowanie
  • siemię lniane zmielone, nasionka chia lub jagody goji
  • 2 łyżeczki miodu lub coś do posłodzenia
  • łyżeczka zdrowego oleju, np. z dyni

Wykonanie:

Przepis na Smoothie jesienne na odporność i dobry nastrój

  1. Przygotowanie.

    Wszystkie owoce i warzywa dokładnie myjemy i suszymy. Kroimy na kawałki. Wyjmujemy jogurt, aby był w temperaturze pokojowej.

  2. Miksowanie.

    Wszystko wrzucamy kolejno do blendera. Miksujemy przez kilka minut na zwykłych obrotach blendera, a potem przez kilka sekund na wysokich. Sprawdzamy smak i ewentualnie dosładzamy.

  3. Gotowe.

    Przelewamy koktajl do szklanek i dekorujemy owocami/ nasionkami. Z przepisu wychodzą dwie porcje- szklanki po 250 ml. Smacznego!

Smoothie jesienne na odporność i dobry nastrój | mocno owocowe
Smoothie jesienne na odporność i dobry nastrój | mocno owocowe

Podobne: Koktajl odchudzający “Malinowe Lato”

Prawda, że wyglada pysznie? Zrobicie sobie taki słodki deser? Smacznego!
Asia

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5 / 5. Liczba ocen: 144

Jeszcze nikt nie ocenił! Bądź pierwsza/y!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *