Strona główna  →  Zdrowa żywność  →  Sałatka wegańska z młodym szpinakiem, fasolką i tofu

Sałatka wegańska z młodym szpinakiem, fasolką i tofu

Witajcie, moi drodzy! Dzisiaj podzielę się z Wami przepisem na moja ulubioną, letnią sałatkę kolacjową. Jest pyszna i prosta do zrobienia, mimo, że mało odkrywcza to może kogoś zainspiruje do przygotowania zdrowego posiłku.

Taka kolorowa sałatka to doskonały pomysł na zdrowe i sycące śniadanie, posiłek przed treningiem, lunch do pracy a także szybkie do przygotowania danie na każdy dzień. Jest niskokaloryczna i bardzo pożywna, do tego wegańska, choć oczywiście można wzbogacić ją jajkiem, avocado lub serkiem, aby była jeszcze bardziej wartościowa. Może być świetną, zdrową kolacją lub lunchem. Najlepiej jednak zjeść ją z kromką pełnoziarnistego pieczywa. Dzięki temu będzie sama stanowić pełnowartościowy posiłek, bogaty w warzywa, białko i węglowodany. Więc jeśli podoba wam się taki zielony talerz, zapraszam do mojego przepisu.

Sałatka wegańska

Sałatka wegańska z młodym szpinakiem, czerwoną fasolką, pomidorkami i tofu

Składniki

  • pół kostki tofu na osobę
  • pół czerwonej papryki
  • spora marchewka
  • pół opakowania szpinaku -baby liści
  • pół puszki czerwonej fasolki lub ugotowanej
  • kilka liści kapusty pekińskiej
  • pomidorki koktajlowe lub cały, duży pomidor 
  • oliwa z oliwek
  • czosnek -ząbek, jak ktoś lubi 
  • przyprawa do sałatek
  • sól i pieprz do smaku

Przygotowanie sałatki

Najpierw myjemy dokładnie wszystkie warzywa i odstawiamy do odsączenia wody. Przygotowujemy sos z przypraw, łyżki oliwy i wody. Obieramy marchewkę. Do miski wrzucamy fasolkę i pokrojone w kostkę tofu z papryką. Marchewkę tniemy obieraczką do warzyw w długie wstążki. dorzucamy pomidorki i na koniec drobimy palcami liście szpinaku. pamiętajcie, żeby ich nie ciąć nożem, tylko właśnie rwać na mniejsze kawałki. polewamy sałatkę sosem i mieszamy, doprawiamy do uznania.

Gotowe! Sałatkę można juz podawać na stół.

Sałatka wegańska z młodym szpinakiem, fasolką i tofu

Może być świetną, zdrową kolacją lub lunchem. Najlepiej jednak zjeść ją z kromką pełnoziarnistego pieczywa. Dzięki temu będzie sama stanowić pełnowartościowy posiłek, bogaty w warzywa, białko i węglowodany.

Podobne: Jajecznica z pomidorami i szpinakiem

Lubicie takie niskokaloryczne fit przepisy? Co jecie zazwyczaj na kolację? Asia

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5 / 5. Liczba ocen: 122

Jeszcze nikt nie ocenił! Bądź pierwsza/y!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *