Strona główna  →  Zdrowa żywność  →  Wegański majonez domowy- tani, roślinny i zdrowy

Wegański majonez domowy- tani, roślinny i zdrowy

Witajcie, kochani! Dzisiaj mam dla was przepis na pyszny, domowy wegański majonez. Na pewno będzie smaczniejszy i zdrowszy niż sklepowe produkty- chociaż wegańskie, to oparte na rafinowanych olejach rzepakowych czy sojowych i z dodatkiem octu i cukru.

Taki domowy majonez możecie jednak robić sobie na co dzień, jest pyszny z wegańskimi jajkami jako przystawka i do kanapek czy sałatek- w mojej kuchni ostatnio bardzo się przydaje. Zwłaszcza, że od lat już żadnego majonezu nie jadłam i miałam smaka- ach ten strach przed tłuszczami, który wpajają nam media i dietetycy! Ten nie zawiera także octu, bo nie każdy go toleruje- jako zakwaszacz wykorzystamy sok cytrynowy, ewentualnie ocet jabłkowy, jeśli tak wolicie.
Majonez domowy na oliwie jest zdrowy, jeśli oczywiście używamy go z umiarem. Do tego jest tani i nie psuje się szybko. Mój stoi w lodówce już tydzień i nie widać śladów zepsucia. Robi się go szybko i łatwo, więc bardzo polecam i na pewno już nie kupię żadnego sklepowego, chemicznego i niezdrowego sosu. Zapraszam do mojego przepisu na majonez domowy wegański!

Przepis na domowy majonez wegański
majonez wegański, bez jajek, sojowy, roślinny

Przepis na domowy majonez wegański

Składniki:

  • pół szklanki mleka sojowego (bez cukru, z dodatkiem wapnia),
  • 2/3 szklanki oleju rzepakowego lub dobrej oliwy
  • 2 łyżeczki zwykłej musztardy,
  • sok z cytryny -ok. 4 łyżek
  • szczypta soli, pieprzu, kurkumy lub curry

Wykonanie:

Uwaga: Wszystkie składniki powinny mieć tę samą temperaturę, pokojową. Na godzinę, dwie przed wykonywaniem przepisu wyjmij składniki z lodówki. Jest to najczęstszy błąd przy wykonywaniu tego sosu, który sprawia, że domowy sos się warzy.

Potrzebny czas: 20 min..

majonez wegański, bez jajek, sojowy, roślinny

  1. Przygotowanie składników.

    Przygotuj blender i czysty, wyparzony słoik. Mlekiem należy potrząsnąć przed odmierzeniem do szklanki. Odmierzamy także olej. Wyciskamy sok z cytryny.

  2. Mieszanie.

    Najpierw blendujemy przez kilka minut mleko sojowe z sokiem z cytryny, aż do momentu spienienia. Dodajemy następnie musztardę oraz sól i przyprawy i ponownie miksujemy.

  3. Czas na olej/oliwę.

    Na końcu dodajemy oliwę. Wlewamy do miski malutkim strumieniem, stopniowo, można tez kroplami, dalej blendując masę na niskich obrotach. Gdy majonez zacznie gęstnieć, wciąz mieszmy przez koljene kilka minut.

  4. Przyprawianie.

    Zrób test gęstości i smaku, dodaj przypraw, a jeśli masa jest zbyt rzadka, dodaj więcej oliwy. Pamiętaj, że potem jeszcze odrobinę zgęstnieje! Gdy sos będzie gotowy, przełóż domowy majonez do wyparzonego słoika. Przechowuj w lodówce.

Podobne: Żurek wegański wielkanocny | przepis z butelki

majonez wegański, bez jajek, sojowy, roślinny
majonez wegański, bez jajek, sojowy, roślinny

Wegański majonez domowy- jak jeść?

Taki domowy majonez możecie jednak robić sobie na co dzień, jest pyszny z wegańskimi jajkami jako przystawka. Nadaje się znakomicie do sałatek, kanapek i innych dań na zimno, w mojej kuchni ostatnio bardzo się przydaje. Może długo stać w lodówce, bo nie zawiera, a więc nie zepsuje nam się tak szybko. Można zrobić na jego bazie inne sosy, np. czosnkowy, tzaziki, dodać do mizerii itd, czy zjeść go z frytkami czy smażonymi warzywkami. Zawsze jest pysznie zdrowo i domowo!

Skusicie się na taki pyszny majonez? Smacznego! 

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5 / 5. Liczba ocen: 155

Jeszcze nikt nie ocenił! Bądź pierwsza/y!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *