Przejdź do treści
Strona główna  →  Zdrowa żywność  →  Fit naleśniki ryżowe “sernik malinowy z migdałami” bez glutenu

Fit naleśniki ryżowe “sernik malinowy z migdałami” bez glutenu

Witajcie, kochani! Dzisiaj mam dla Was kolejne, pyszne i zdrowe przepisy- słodkie fit naleśniki ryżowe; świetny pomysł na deser, kolację na słodko i oczywiście na śniadanie.

Ciepłe i rumiane, pachnące naleśniki o smaku serniczka z malinami na pewno wszystkim zasmakują, do tego są bardziej zdrowe od tych tradycyjnych, ciężkich, jakie pamiętamy z domowej kuchni. Naleśniki fit są leciutkie i delikatne oraz niemal nie zwierają tłuszczu, są na bezglutenowym cieście, za to dostarczają nam dużo błonnika, białka i witamin, tak potrzebnych nam w tym ciężkim czasie. Są ciepłe, miękkie i przepyszne! A przy tym takie proste i szybkie do przygotowania. Można je podawać z każdymi słodkimi dodatkami, dzięki czemu za każdym razem osiągniemy inny smak, a naleśniki się nigdy nie zmarnują. Mąkę ryżową jest łatwo kupić, a nawet łatwo i tanio zrobić w zaciszu domowej kuchni. Jeśli chcecie się przekonać, jak smakują takie pyszności, zapraszam do przepisu.

Fit naleśniki ryżowe "sernik malinowy z migdałami" bez glutenu
Fit naleśniki ryżowe “sernik malinowy z migdałami” bez glutenu

Przepis na fit naleśniki ryżowe na słodko

Składniki na ciasto:

  • 1 szklanka mąki ryżowej
  • 3 jajka
  • szklanka mleka roślinnego
  • 2 łyżki słodzisza np. erytrol
  • odrobina cukru/aromatu waniliowego
  • olej kokosowy do smażenia

Fit naleśniki: składniki na nadzienie

  • 20 dag twarożku
  • kilka łyżek malin (najlepiej świeże, mrożone)
  • pół kubka dużego jogurtu naturalnego
  • 2 łyżki miodu
  • migdały /bita śmietana bez cukru/orzeszki, owoce do posypania

Wykonanie:

Potrzebny czas: 20 minuty.

fit naleśniki prosty przepis

  1. Odsianie mąki.

    Przesiewamy mąka przez sito do dużej miski. Na tym etapie można zrobić mąkę- zmielić ryż dobrym blenderem/młynkiem na proszek.

  2. Mieszanie składników

    Mąkę wrzuć do miski, dodaj jajka, słodzisz, aromat i mleko. Zmiksuj na gładką pastę bez grudek. Powinna być dość lejąca.

  3. Smażenie naleśników
    Ciasto nie musi się odstać przed smażeniem, bo jest bez glutenu. Dobrze rozgrzej patelnię, wlej olej kokosowy. Rozmieszaj ciasto. Wylej porcję ciasta i smaż ok. minuty z każdej strony do chrupkości.

  4. Gotowe ciasto!
    Tak przygotowane naleśniki muszą wystygnąć kilka sekund, a następnie przekładamy je nadzieniem.

  5. Nadzienie.

    Twarożek rozgniatamy widelcem z jogurtem, aromatem i miodem lub blendujemy od razu w kielichu na gładką masę. Rozgniatamy widelcem maliny. Na każdy naleśnik nakładamy porcję serka i ozdabiamy środek każdego naleśnika kółkiem z malin.

  6. Polewa.

    Zawijamy fit naleśniki w dowolny kształt, posypujemy kawałkami owoców i migdałami, polewamy miodem lub ozdabiamy śmietana i orzeszkami. Pycha!

Fit naleśniki ryżowe "sernik malinowy z migdałami" bez glutenu
Fit naleśniki ryżowe “sernik malinowy z migdałami” bez glutenu

Podobne: Fit naleśniki owsiane | proste, szybkie i dietetyczne

Mąka ryżowa, owiana, z cieciorki czy groszku- jak zrobić w domu?

Ziarna ryżu wsypujemy do dobrej jakości blendera lub elektrycznego młynka do kawy. Mielimy chwilę na wysokich obrotach, obstukujemy i mielimy na niskich aż do otrzymania białego proszku. Taką mąkę należy następnie odsiać na sitku. Z tak tanio przygotowanej mąki można spokojnie usmażyć naleśniki, a nawet zrobić wypieki.

Skusicie się na takie ciepłe śniadanie? Smacznego! 

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5 / 5. Liczba ocen: 189

Jeszcze nikt nie ocenił! Bądź pierwsza/y!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.